K tomuto trendu se nám podařilo sehnat vyjádření Martina Benka, produktového specialisty Philips TV pro střední a východní Evropu.
Na rozdíl od minulého roku, kdy tyto televize patřily do cenově téměř nedostupného segmentu, se tento rok již předpokládá, že OLED nebude nadále určený jen technickým nadšencům nebo bohatším vrstvám. Kvůli větší produkci panelů a konkurenci mezi výrobci se dá očekávat jejich postupné zlevnění. Nahradí tedy OLED klasické LED panely, jako tomu bylo v případě plazmy? A za jak dlouho? Nebo si budou LED displeje držet své místo například v levnějším segmentu?
Výhody OLED panelu oproti LED jsou zřejmé: tmavší černá, lepší kontrast, kratší doba odezvy a ultra tenký panel. Prvotní problémy s touto technologií se již podařilo úspěšně omezit, a proto je hlavním limitujícím faktorem vyšší pořizovací cena. OLED je na výrobu náročná technologie.
Ale také LED panely se výrobci snaží neustále vylepšovat. Přijdou zase s nějakým unikátním zlepšením LED panelu, jako v minulosti s LED podsvícením nebo různými druhy filtrů? Nebo již tento druh displeje narazil na svoje limity? To nám zřejmě ukáže až čas.
Jak tedy vidíme budoucnost OLEDu ve Philips TV? Již teď je téměř jisté, že prodeje tohoto druhu televize porostou, i kvůli tomu, že se v loňském roce jednalo o zcela okrajovou část trhu. Výrobci budou nabízet stále více modelů s tímto panelem a zákazník tak bude mít na výběr z různých značek, s různými operačními systémy, vylepšeními obrazu a jako v případě televize Philips 55POS901F i s Ambilightem. I proto Philips TV pro rok 2017 představil jako vlajkovou loď další OLED televizor. OLED bude především kvůli vyšší ceně patřit i v několika příštích letech z hlediska prodejů k okrajovému segmentu, ale dá se očekávat postupné zvyšování podílu na trhu.
LED displeje jen tak nezmizí, budou si stále držet své místo ve střední a nižší třídě, kam se posunou LED modely, které svými technologiemi dříve patřily do prémiových řad. Pro výrobce, ať už bude prodávat OLED nebo LED, to bude znamenat tvrdý konkurenční boj, ze kterého ovšem vyjde jako vítěz zákazník, který bude mít širší výběr a ve finále získá kvalitnější obraz za příznivější cenu.